lördag 27 augusti 2011

Casall High Impact Bra

Jag köpte alltså Casall High Impact Bra och såhär står det på Sportamore om den:

Denna sport-bh från Casall, med tredimensionell kup struktur, kommer att skydda och hålla dina bröst på plats under all sorts högintensiv aktivitet. Denna bh ger extramt bra stöd för alla med kupstorlekar mellan B och G.
Bild Sportamore.se

Jag har använt denna BH vid ett joggingtillfälle därav kanske inte jag provat den tillräckligt för att ge ett omdöme egentligen. Men jag måste faktiskt säga att jag är nöjd med den!  
Ni som har större bröst vet hur mycket det kan skumpa omkring när man springer. Och det är nog ofrånkomligt att det inte skumpar överhuvudtaget. De kommer röra sig oavsett vad man har för BH tror jag. Men man kan minimera skumpet med en bra BH anpassad för större byst. 
Denna tycker jag funkar godkänt. Det blir lite studs men inte speciellt mycket med tanke på att jag faktiskt joggade. Man tänker inte på att brösten rör sig direkt. Lägger man handen på känner man såklart att de far lite upp och ner. Kör man gruppträning i form av aerobics, dans eller liknande lär det ju röra sig ännu mindre. 
Jag var också lite skeptisk för jag tyckte den såg liten ut trots 75F i storlek. Och när den väl var på tänkte jag att axelbanden skulle skava. Och visst kände man att de var där men jag tänkte inte så mycket på dem då jag sprang. 

Så, lite plus och minus:
+ Enkel att ta av och på
+ Skumpet är minimalt
+ Öppen i ryggen = känns luftig

- Lite urringad, hade gärna haft ringningen lite högre upp för då kanske det studsat ännu lite mindre (?)
- Smala axelband, kunde varit några milimeter bredare för ökad komfort
- Dyr, 549 kr. Jämfört med Stay in Place (som är en jättebra BH) för 399 kr så är den dyr.

Betyg: 4 av 5 
Slutsats: Helt klart en bra BH. Kommer funka bra till både löpning och gruppträning. Hade dock gärna sett att den var någon hundring billigare. Har ni pengarna så köp. Men känner ni er lite snåla (som jag oftast gör.. hehe) så satsa på Stay in Place Supersport för den är lika bra, dock svårare att ta av sig. Det står att den är anpassad för liten byst, men jag lovar att den funkar för oss med större också.

1 kommentar:

  1. Bra tips! Jag är i färd att investera i en ny sportbh. Jag köpte en från Triumph förra året, den satt jättebra.

    SvaraRadera