onsdag 26 maj 2010

Skakis i överkroppen

Blev dryga 30 minuters styrke idag. Körde bröst och rygg. Och nu är jag lite skakis bak i skuldrorna. Blev lite nöjd när jag kunde öka hela 10 kg på latsdrag i Free Motion. Inte för att jag orkar speciellt mycket egentligen men alltid kul med en förbättring trots att man inte tränat så himla frekvent nu på sistone. Får väl garanterat träningsvärk imorgon då, hehe...

Blev rodd som uppvärmning och som avslutning lite löpband. Ville se hur mycket jag orkade nu jämfört med i vintras då jag inte använt löpbandet på jättelänge. Nu sprang jag utan problem på 9.5 km/h och ganska lätt på 10.3 km/h. Rätt intressant vilken skillnad det är på att springa på löpband vs. utomhus. Inte för att jag sprang speciellt länge nu (8 min typ) men ändå! Intressant att märka att man förbättrat sig trots att man tycker det går segt utomhus + att jag väger mer. Ja, man blir väl lite starkare helt enkelt! :-D

Nu duscha en sväng och sedan är det dags att laga lite mat!

4 kommentarer:

  1. Jag märker stor skillnad på utomhuslöpning och löpbandet! Med löpbandet plant så pinnar jag på betydligt snabbare och enklare än vad jag gör när jag springer utomhus där lutningen skiftar naturligt lite mest hela tiden. Dock gött med frisk luft och lite tuffare "terräng" :) Men jag gillar att skifta lite!

    SvaraRadera
  2. Ja herregud. föredrar utomhus framför inne alla gånger :D

    SvaraRadera
  3. SV: Aha okej! Ja, de verkar lite allmänt förvirrade och sega med att skicka ut sina premier :P Först fick jag ett brev där det stod att den var försenad och kom att komma vecka 18. Sen bara kom den inte, så mailade jag bara för att höra om jag överhuvudtaget kom att få den eller om det snart kom att komma något förlåt-vi-får-inte-tag-i-fler-jackor-brev. Då fick jag till svar att det hade blivit ytterligare försenat och att de kom att få de till sitt lager vecka 22. Sen nu vips, i lördags fick jag ett mail om att den var på väg och idag damp den ner i lådan! :) haha.

    Invigd hann den bli redan idag iaf!

    SvaraRadera
  4. Det är mycket roligare att jogga utomhus än inomhus. Det går lättare, skulle tro att det är för att det är mycket mer varierat och intressant än att stå på samma plats. När jag använder löpband måste jag variera mig hela tiden, gå, jogga, motstånd, nivå, min, sek osv...

    Kul att du märker en skillnad. Det måste ju ge en hel del positiv energi. :)

    SvaraRadera