tisdag 11 maj 2010

Städa, städa...

Jag jobbar ju som lokalvårdare så därför känns det som arbetsdagen förlängs med ett par timmar om man måste städa och diska direkt när man kommer hem. Och hålla lite ordning bör man ju. Idag har jag gnott i badrummet och till och med rensat duschbrunnen. Allt sånt där äceklgöra har jag fått gjort! Slipper man göra det på ett par veckor igen :-P Diskat ett ställ har jag också gjort men vi har ju i vanlig ordning byggt ett diskberg så jag måste ta en vända till. Suck!! Men, men... jag slipper ganska ofta diska så jag får väl vara glad ändå...

Sen ska jag äta... och efter det lurar jag på om jag ska gå en promenad. Får se hur slut jag blir efter att jag städat klart och diskat bara. Rätt skönt med vilodag annars =) Dock skiner ju solen så lite friskluft är inte fel det heller!

På återhörande... Nu kallar diskbänken på mig

4 kommentarer:

  1. Oj vad flitig du är! Jag och min sambo köpte faktiskt en diskmaskin. Den bästa investeringen EVER!

    SvaraRadera
  2. Min sambo envisades om att köpa en bänkdiskmaskin och eftersom han bodde i lägenheten innan jag flyttade in så... Ja den har stått oinkopplad i tre år nu.

    SvaraRadera
  3. Diskmaskin är ju skönt. Men då kommer problemet om vem som ska plocka ur den istället ;)

    SvaraRadera
  4. Just det! Jag har precis lackat ur totalt i köket för att diskmaskinen tammefan alltid behöver antingen plockas i eller ur.

    SvaraRadera