söndag 22 augusti 2010

Kass träningsvecka

Blev bara ett joggingpass denna vecka och 2 ynka promenader (utöver vardagsmotionen). Så det får faktiskt inte godkänt! Men, till veckan blir det en nytändning. Har faktiskt tänkt hela tiden att när allt är tillbaka till det normala på jobb och sådär så är det dags att ta tag i träningen ordentligt.

3 gånger i veckan minst ska jag försöka jogga, gymma, spinna... ja osv! Känns som att 3 är en lagom siffra som jag borde kunna hålla mig till. Sedan får man i vanlig ordning inte glömma att jag går till och från jobbet och på jobbet... Ja you know the drill!

3 kommentarer:

  1. För mig är det nått helt olikt att träna ett pass som det är att cykla till å från jobbet osv...jag vet inte varför, men det känns inte alls på samma sätt som att ut å cykla dedikerat i ett par mil eller att gå på ett jobbigt pass. Jag har bestämt mig att inte räkna med min vardagsmotion (till å från jobbet å allt jag cyklar omkring om dagarna)..bara för att få en bättre bil å inte glorifiera min vardags"motion" som kan få mig att äta mer än jag behöver :-)
    Annars är tre en bra siffra tycker jag, jag har sagt att jag ska minst träna 4 pass i veckan, har lagt upp det följande:
    Core å pump på måndagen
    Core Puls tisdag
    Tour de France spinning 75 min onsdag (börjar snart, jippie!!)
    Torsdag träningsfri
    torsdag pump på lunchen annars ett pass i helgen..

    SvaraRadera
  2. Fast jag tycker inte jag glorifierar nån vardagsmotion alls. Jag menar... går man 20,000 steg om dagen i snitt tänker jag fan inte ha dåligt samvete om jag skippar träningen just den dagen direkt!

    SvaraRadera
  3. Nej nej nej, det var ju inte meningen att du skulle ta det så. Jag skrev bara att jag inte väljer att ta med det för min egen del. Vad du gör är upp till dig :-)

    SvaraRadera