söndag 12 september 2010

Biggest Loser - Sverige

Kikade lite på reprisen för en stund sedan och jag vet inte jag... Är man för hjärntvättad av den flashiga amerikanska versionen kanske?

Programledaren var ju riktigt stel och monoton t.ex. Sedan så hade ju laget som åkte ur rätt knepig inställning då den ena sade att hon skulle återgå till de gamla vanorna om hon åkte ut. Vad gör man där överhuvudtaget då, om man har den inställningen... suck. Gör det bästa av det även om man bara får vara med en vecka.

Jag lär väl kika på nästa program med tippar jag på. För man har väl sett för lite för att uttala som om det är bra eller inte egentligen.

Men vid första anblicken så... Njaee... Tacka vet jag USA ;-)

Är det någon fler som sett det? Vad tyckte ni?

9 kommentarer:

  1. Gillade inte heller den svenska versionen...

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var OK, men inte riktigt så bra som USA. Skönt är det dock att det mäter i KG och inte pounds(ibs??) så det är lättare att hänga med i vikten..

    SvaraRadera
  3. De svenska varianterna brukar väl i stort sett alltid vara snäppet sämre men jag ska ändå fortsätta följa det :)

    SvaraRadera
  4. jag tyckte oxå den va ok. Men visst det e ju inte som USAs. Men jag tyckte precis som du om hennes inställning, "jag kommer gå tillbaka till det jag brukar osv" Hur mycket vill man då???

    Tyckte det va rätt att de åkte ut i så fall. Lite väl mycket lipande tyckte jag det va oxå...

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte det var helt okej faktiskt! Sverige skulle nog ALDRIG kunna göra något så "starkt" som USA kan. Jag skulle nog dock hellre se ett program där de deltagare som går ner mest i vikt per vecka får ett litet pris, som en morot ungefär, och att ingen behöver åka ut. För jag tror ärligt talat att det är väldigt många av de som åker ut tidigt i dessa program (även i USA) som faller tillbaka i gamla vanor när de kommer hem. Tyvärr :/

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att programmet är sämre än den i USA men jag tror inte att man kan begära så mycket.
    Jag kommer att kolla iallafall. Jag har läst någonstans (minns ej vart) att alla som är med i Biggest Loser i USA får en personlig tränare att träna tillsammans med när de har röstas ut. Så de lämnas ju inte helt ensamma.
    Jag vet inte hur länge men skulle tro att det är lika länge som de personer som är med ända till finalen.

    SvaraRadera
  7. Jag kommer nog också fortsätta kolla. Är ju trots allt intressant!

    SvaraRadera
  8. Tyckte den svenska versionen var helt OK. Kommer säkert följa den för att jag är nyfiken :)

    Men jag måste rekommendera Thintervention som är hur bra som helst!

    SvaraRadera
  9. Sv: Ketosstickor får man oftast fråga om eftersom de finns "backstage" :)

    SvaraRadera