måndag 13 september 2010

Ny vecka, nya tag för femtielfte gången

Måndagar är bra på så sätt att man har en ny färsk vecka framför sig att fylla med kul träning. Det jag har planerat in är Zumba på tisdag, torsdag och söndag. Får se om jag går på alla tre passen eller hoppar över något av dem. Men jag bokade ifall att. Sedan vill jag nog köra BodyCombat på fredag med. Så det blir ju en del träning skulle jag tippa!

Idag blev det lite kort styrketräning i gymmet, 30 minuter bara men körde igenom några ryggövningar.

I matväg ska jag nu göra ett ordentligt försök med mindre kolhydrater igen. Inte utesluta helt men minska rejält. Blir främst till frukost jag kommer äta kolhydrater (flingor i yoghurten + ev smörgås). Jag måste verkligen skärpa mig nu för det är inte kul att se sig själv på foton eller känna att arbetsbyxorna sitter lite för hårt runt magen.

Dock kommer jag inte fokusera så mycket på vad vågen visar i bloggen. Kanske är det tråkigt för er, men jag vill själv komma bort från det här evinnerliga vägandet så därför blir det inga veckorapporter. Jag tänkte ev. ta en förebild nu och sedan en till bild lagom till lucia eller något så får vi se om det syns någon skillnad!

Lite koll på vågen kommer jag väl ha dock... Men inte för mycket fokus på den som sagt!

1 kommentar:

  1. Ny starter när det gäller träning känns som jag gör titt som tätt....

    Men jag fick en utmaning idag av en vän... göteborgsvarvet 2011...2,1km.
    Då tänkte jag på alla bloggare som sattsar lite på att träna och äta bra. Hade det inte varit lite kul om man hade ett mål tillsammans??? Att man hade tränat på hemma plan och sen kanske sprunningt/gått det? Så man hade träffats där och genomfört det "ihop" efter sin egen kapasitet? Men så hade man haft samma mål och kunnat pappa och tipsat varandra på vägen?

    SvaraRadera