torsdag 16 september 2010

Det går bra nu!

Ja jag känner mig fylld med motivation att vara sund och hälsosam idag. Det är sjukt hur det kan gå upp och ner liksom, men det är väl så man fungerar.

Hur som helst har veckan hittills varit riktigt bra, kostmässigt. Har börjat dagen 05.00 med en tallrik yoghurt + en eller två grova smörgåsar med lite smör och magert pålägg. I yoghuren har jag också Special K-flingor (ICA's). Mycket kolhydrater där men jag har stått mig rätt bra till lunchen som serveras 10.30. Har ätit en banan någon av dagarna till morgonfikat kl. 08.00. Lunchen har varit så gott som kolhydratsfri, förutom de som finns i grönsaker då. Middagen likaså! Och middagen intas allt mellan 16.00-18.00. Så jag är nöjd! Har inte ens frossat smörgåsar på kvällen som annars är ett vanligt förekommande fenomen här hemma...

Min plan är ju att äta flest kolhydrater på morgonen och förmiddagen och sedan hålla mig från dem resten av dagen. Så gott det går! Och hittills har det ju funkat hur bra som helst. Jag får min älskade macka på morgonen och kan avstå bröd under resten av dagen eftersom jag då fått min "ranson".

Helgen på ingående dock och då kommer prövningen. Inget chips eller annat snacks. Möjligtvis lite nötter... Men helst inte ens det. Men det klarar jag väl, eller vad tror ni?! Lovar att jag ska vara ärlig och tala om ifall jag fuskar...

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Klart du klarar helgen med :) Låt motivationen från en hälsosam vecka följa med i helgen med så går det nog fint det där ska du se :D

    SvaraRadera
  2. Härligt om du klarar helgen ;) Och bra att vara ärlig!

    Kram

    SvaraRadera