tisdag 21 september 2010

Meatzza!

Ja som jag skrev tidigare provade jag att göra sk "meatzza" ikväll. Hittade inspirationen hos Träningsglädje. Och gott blev det. Men hade nog blivit ännu godare om jag kryddat köttfärsen aningen mer. Kanske med vitlök eller tacokrydda? Blev bara salt och peppar nu!

Jag lyckades dock med bedriften att få plåten rätt full med vätska. Givetvis dras ju vätskan ur färsen så nästa gång kanske det är en smart idé att göra färsen i form först? Jag vet inte? Så det går lätt att hälla bort vätskan liksom.

Hur som helst lade jag över den förgräddade köttfärsbottnen på en ny plåt innan garneringen. Sedan garnerade jag med chunky salsa, massor med rödlök, paprika och ICA's tunna skivor-kyckling! Ja ost också givetvis!

Mättande!

5 kommentarer:

  1. ser verkligen super gott ut! och låter gott! och verkar lättlagat =)

    SvaraRadera
  2. Såg också den hos Sara. Jag kommer definitivt att prova denna. Det ser gott ut.

    SvaraRadera