fredag 31 december 2010

2010 - en sammanfattning

Januari - April
I januari peppade jag igång mig själv efter allt julätande. Det blev Low Carb för fulla muggar och en hel del fokus på joggingen. Löpbandet fick sig ett antal besök av mig! Spinningcykeln satt jag på några gånger också.
Jag jagade sommarkläder och framförallt bikini inför Thailandsresan. Jag hittade tillslut, otroligt nog! Inte det lättaste att hitta schyssta badkläder mitt i vintern. Vi var även på barndop. Jag var lite förkyld och tragglade vidare i vanlig ordning på jobbet!
I mars kom vi äntligen iväg till Thailand! En helt underbar resa var det och så himla välbehövligt efter den långa vintern. Det blev en hel del ätande, men det var ju semester! Efter resan försökte jag komma igång igen och löpningen var åter på schemat!

På White Sand Beach. En av världens vackraste stränder!
I april köpte jag ny telefon och bytte bloggportal. Från blogg.se till denna! Blogg.se krånglade så fruktansvärt och med blogspot kan jag lättare mobilblogga om jag vill! Ni kan läsa min gamla blogg HÄR.
Erika hälsade på och vi firade valborg/första maj! :D

Maj-Augusti
Maj kom och våren var lite seg i starten. Jag gjorde mig illa i foten på ett joggingpass så resten av månaden blev det ganska sporadiskt med träningen. Mest promenader! Men några joggingpass pressade jag in trots allt men tog det relativt lugnt.
I juni sjönk träningsdosen ännu mer och återigen blev det mest promenader. Något styrkepass här och där men inte tillräckligt för att hålla mig kvar på rimlig vikt. Kilona smög sig sakta men säkert på igen... 
Lite jobbiga saker hände i familjen och det blev ett par svängar till NUS och ett antal veckor med ständig oro. Både jag och A var grymt trötta...
I juli var det dags för semester och vilken semester sen! Sol och finväder så gott som alla veckor och jag blev faktiskt riktigt brun! Vi hälsade på en sväng hos mina vänner i Sundsvall, bilade ner till Stockholm och njöt av god grillad mat och vin. Kilona smög sig återigen på... ehm... :-P Men se så brun jag var! Ja, för att vara mig alltså. Jag är ju väldigt ljus i hyn.
Klicka på bilden för att se den större
I augusti var det dags för nya tag igen. Träning och bra mat stod återigen på schemat. Arbetskläderna satt som korvskinn. Jag tror jag var uppe i 75 kg ungefär. Återigen försökte jag mig på att jogga. Och provade zumba för första gången. Jättekul träningspass!

September-December
I september var jag ordentligt på G! Det gick jättebra med mat och träning. Körde varierade pass, både zumba, BodyCombat, spinning, promenader, styrketräning och BodyPump. 
I oktober tränade jag bra också, lade in lite konditionspass på gymmet men kom av mig lite med gruppträningen. Vi köpte oss också en kaffemaskin med kapslar, hehe! Vi var värda gott kaffe tyckte vi! 
November bjöd på mycket CT-pass. Jag provade yoga, men det blev aldrig någon rutin. Kanske något att ta upp igen. Några få gruppträningspass men mest kondition i gymmet för mig själv!
På jobbet lunkade man på som vanligt!
I slutet på november hade jag gått ner nästan 5 kg sedan semestern. Men dessvärre har jag nog gått upp lite igen eftersom jag varit så slarvig under december.
För under senaste månaden har det inte gått speciellt bra med maten. Jag har ätit allt möjligt utan att tänka mig för ordentligt. Då får man skylla sig själv. Har dock försökt hålla igång med träningen. Jag har provat på Afro Power Dance som var riktigt jobbigt faktiskt!  
På slutet har det blivit en del pass i gymmet och jag ska försöka hålla igång med styrketräningen. Men det är ju så mycket man vill träna! Svårt att hålla jämn nivå på allt. 
Överlag är jag ändå nöjd med mitt år, rent kost och träningsmässigt. Det var bara under sommaren som jag tappade allt. Annars har jag ändå hållit igång rätt bra med speciellt träningen. Och det tänker jag fortsätta med. Även om jag inte nått mitt viktmål eller ens gått ner i vikt. Ja jag har ju gått ner i vikt, men jag har också gått upp så jag tror det kommer sluta på plus/minus noll faktiskt, jämfört med januari 2010 liksom.

Jag skall köra en liten rivstart med maten också. Men mer om det i ett annat inlägg! 

Så, nu har ni en liten sammanfattning över mitt 2010. Givetvis har man gjort en hel del annat också men skulle jag ta upp allt så skulle det tar en vecka att skriva, haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar