fredag 7 januari 2011

Årets första jogg

Idag blev det löpbandet för hela slanten nästan. Körde lite crosstrainer efteråt också medan jag väntade på att min kompis skulle blir klar.

Det gick faktiskt segt. Men det är väl inte så konstigt när jag inte joggat mer än kanske 2 km åt gången det senaste halvåret!

Började med 3 minuters gång och sedan joggade jag tills jag nådde 3 km. Totalt kanske jag joggade 2,7 km av dessa tre. Kollade inte exakt vilken meter jag var på när jag började springa istället för att gå.

21 minuter och 36 sekunder tog det att jogga/gå 3 km (7:12 min/km i snitt). Det får godkänt ändå tycker jag. För som sagt, det var ju ett tag sedan. Mitt mål är nu att komma ner på 20 minuter. Jag vill gärna ha en snittid på under 7 min/km.

För många är ju det här en tid som de springer kanske 5 km på. Men så snabb är inte jag, hehe! Men vem vet, om jag är ihärdig kan jag nog ta femman på en halvtimma i alla fall. Till våren!

Men ni känner ju mig... periodaren som kör stenhårt på en träningsform ett tag och sedan blir less och byter, haha!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är duktig som orkar att jogga :) det gör inte jag. Skulle vilja ha träningsband så man kan göra hemma för på gym vill ja inte ännu :).

    SvaraRadera
  2. Jag gav mig på löpbandet idag oxå. 5km för första gången detta året.... tog 33.01 min. E nöjd med att bara ta mig igenom 5km...fast tiden blev inte så pjokig för att vara mig.

    Jag e precis som du, inte den snabbaste blixten i världen...jag snittar ca 7min/km... jag har kommit in i den lunken och lägger mig gärna i de tempot. Måste arbeta upp min snabbhet lite....kanske dax för lite intervaller=)

    Det e bra att du tog tag i dig och körde idag!! =)

    SvaraRadera