torsdag 20 januari 2011

Det händer inte mycket...

Med vikten alltså. Men å andra sidan... Har jag ens försökt? Har ju motionerat okej men maten har liksom blivit som den blivit. Har ätit "normalt" varenda dag. Vågen står i princip still så det är väl bra ändå. Men jag får försöka tänka till lite extra igen så jag kommer ner något kilo eller 2 till sommaren. Eller ja, gärna 5!

Funderade på att ha ett mål att kämpa mot för då är det som bekant lättare att motivera och pressa sig. Samtidigt som jag vill äta min version av low carb så finner jag det svårt. Dels för att det ibland känns svårt att komma på maträtter med bara grönsaker och kött (typ!) och dels för att jag har problem med magen för tillfället. Det har jag aldrig haft förut, men det kanske är nåt släktrelaterat som spökar (magkatarr eller IBS kanske. Pappa har magmunsbrock). En tredje anledning är väl att grönsaker är dyrt och vill man ha kvalitet så skenar matkontot iväg.

Nå, jag kommer nog på någon lösning! Denna vecka får bli som den blir, sedan ska jag börja tänka lite mer på kosten!

Nu fokuserar jag mest på att få i mig mat på regelbundna tider osv! Och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar