måndag 17 januari 2011

Kort promenad

Gick för att hämta e.l.f-grejorna nyss och tog en liten omväg för att få en promenad idag. Blev bara strax över 2 km enl GPS'en och på kartan ser man att den mätt så gott som exakt.

Däremot fungerade inte pulsmätaren direkt. Den tappade kontakt hela tiden... Men det kanske berodde på att jag inte blötte ner den ordentligt eller inte hade den tillräckligt åtspänd. När jag väl fick kontakt hoppade den runt lite, ner till 58 och upp till 149. Och 149 i puls på en lättsam promenad kändes inte realistiskt... Inte 58 heller med tanke på att min vilopuls ligger på dryga 60-65 :-P

Får hoppas det funkar nästa gång! Tips på vad jag kan göra åt det annars? Kan det även vara så att man har för tjocka kläder på sig? Sist jag gick funkade den ju perfekt!

2 kommentarer:

  1. Det vanligaste (säger spinpulsledarna i alla fall) anledningen till att det blir som för dig är att man har bandet för slappt eller inte på rätt ställe. Det ska sitta under sportbh-kanten så det blir riktigt tight mot kroppen och inte kan flytta sig.

    SvaraRadera
  2. Håller med Madde! Mitt pulsband funkar inte när det sitter för löst, så spänn på! :)

    SvaraRadera