måndag 17 januari 2011

Måndag

Ja vad kan man säga. Måndag är nog den segaste dagen på hela veckan. Eller ja, känner mig rätt pepp ändå rent allmänt, men det var skönt att gå hem direkt efter jobbet istället för att träna!

När jag och K kom ut från Ålidhem Centrum var det en tant som halkade riktigt ordentligt. Det är verkligen glashalt på snön! Hon gjorde sig illa och kunde inte stödja på benet så en annan tjej ringde ambulansen och vi hämtade en stol åt henne så hon slapp ligga på backen. Verkade inte brutet men antagligen gick något ur led i benet. Hon kunde i alla fall sitta upp. Tjejen + hennes kille stannade kvar med henne i alla fall. Får hoppas sjukvårdarna inte tog allt för lång tid på sig. Man har ju läst om folk som fått ligga på marken i snön bra länge ändå...

Nu har jag hinkat i mig en kopp kaffe och sitter mest och slösurfar. Fick just en avi från posten så jag ska traska dit sedan och hämta paket! Det måste vara grejorna från E.L.F! :-D Posten kommer skitsent nuförtiden förresten... Förut var de här senast 13.00. Men de har väl lagt om arbetet på något vis kanske...

Nä, kanske ta tag i den där eviga disken då kanske? Alltid är det något som ligger i hon och skräpar :-P

1 kommentar:

  1. jag gillar inte heller måndagar.. det är ju så långt till helgen :P men samtidigt känns det som ny vecka nya tag.. blir som lite peppad av att tänka så :)

    SvaraRadera