lördag 22 januari 2011

Nu skall äggen bli perfekta

Känner man mig vet i alla fall vissa att jag har problem med att ta tid på saker som skall tillagas på spisen. Min kära sambo är allt för väl medveten om detta. Ägg t.ex, har de kokat 3 minuter eller 6? Eller kanske 20 minuter som jag lyckades med en gång.

Nu har jag inhandlat en Egg-Perfect så man kan se på äggen om de är löskokta, medium eller hårdkokta. Så då behöver jag inte bry mig om tiden på samma sätt!

79 kr på Clas Ohlson!

Vi mötte upp några kompisar på stan förut för en fika. Så nu är jag kaffestirrig känner jag... Druckit alldeles för lite vatten också så måste hinka i mig några glas. Man blir så törstig när man dricker kaffe...

Middag är det snart dags för också. Fläskfilé med chili-bea!! Mmm...

2 kommentarer:

  1. Såndär vann jag på en blogg :D Superbra grej :D:D:D

    SvaraRadera
  2. Har haft en sådan, efter ett tag blev den helt mysko. Men så länge den funkade var den bra.

    SvaraRadera