tisdag 22 februari 2011

10 kilometer

Jag satt och funderade tillsammans med A förut, eller ja mest för mig själv egentligen. Men jag ventilerade mina funderingar högt, haha. Och i sommar vill jag kunna springa 10 km. Och för det skall jag jobba!

Hur? Jag vet inte riktigt, så kom med era bästa tips! =) Ha i åtanke att jag springer t.ex 3 km utan problem, antagligen pallar jag 5 km hyfsat bra. Jag har ju inte provat 5:an i år än, men med lite tjurskalle och lugnt tempo  borde det vara lugnt.

Funderar på att springa runt 4-5 km ett tag, sedan öka successivt med någon kilometer i taget. Bara jag lyckas komma ut i friskluften någon gång... Temperaturen verkar lovande (-10 eller högre!)  inför helgen så då ska jag försöka komma ut!

3 kommentarer:

  1. Klart du fixar det :) Du kan ju satsa på 10km tills blodomloppet är iofs i maj, men det är säkert inte omöjligt!
    Jag kan säga att jag springer inte 3 km utan problem *ASG*

    SvaraRadera
  2. Låter fortfarande för kallt för min del.

    SvaraRadera
  3. hej hej

    Jag har följt din blogg än längre tid men inte helt frekvent. Vad glad jag blev när jag såg att du har precis samma mål som jag! Jag SKA springa 1 mil i sommar! Jag är tyngre än dig men hoppas att det kommer gå ändå.

    Jag har hållit konditionen uppe under vintern med spinning och tänkte börja löpa snart. Jag tänkte iaf sattsa på att få en bra tid på 5 km under blodomloppet och sedan precis som du öka successivt hela tiden. Hoppas på att kunna springa en mil i slutet på sommaren.

    jajaa ville bara dela med mig.. Lycka till!!!

    SvaraRadera