tisdag 22 februari 2011

20:02 min

Idag blev det träning! Riktigt gött, men också jobbigt för jag kände mig ganska slut efter förkylning osv. Nu hoppas jag på att jag får vara frisk ett tag. Inget halsont!

Hur som helst inledde jag med 3 min gång på löpbandet. Sprang sedan 10 minuter, fick stanna och gå strax över 1 minut sedan sprang jag igen. Tills jag nådde 3 km! 20:02 är den nya tiden för mig själv att slå. Och det är jag nöjd med eftersom jag ändå gick minst 4 minuter av den tiden.

Tid: 20:02 min
Sträcka:
3 km

Snitt:
6:41 min/km (8.99 km/h)

Efter joggingen satte jag mig på en av spinningcyklarna som står i gymmet och körde 10 minuter på den med. 5 km blev det, lite skillnad i snitthastighet där, haha!
30 minuter fick räcka idag, sakta men säkert ska jag komma tillbaka till motionen nu! Inget tokrusande bara för att man vill förbättra sig snabbt utan lugnt och fint! Nu kallar duschen på mig!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! :D
    Jag sprang först gången på tre veckor i söndags och det var inte roligt alls! Fy vad snabbt jag tappar!

    SvaraRadera
  2. Nästan samma som mig - vilket är bra för mig för jag tänker att du har grym kondition :)

    SvaraRadera
  3. Jis: haha vette fan om jag har så grym kondis. Medelbra är den nog :)

    SvaraRadera