onsdag 2 februari 2011

Spontanträning

Efter jobbet knatade jag upp i gymmet och började så smått med löpbandet. Nu jävlar tänkte jag, det ska bli långt i dag! Och länge! Men efter 12 minuter var jag less för jag hamnade på bandet som går för fort... Känns kul att man får kuta benen av sig på 9 km/h? Så jag tänkte att jag kör crosstrainer istället, men redan efter 10 minuter var jag less på det med!

Skit också tänkte jag, var är motivationen? Så jag lommade ner mot mitt skåp istället. Men plötsligt fick jag en uppenbarelse... Hehe... Nej, inte riktigt kanske. Men jag svirade om till spinningskorna och gick raskt bort till cykelsalen. Bannemig, jag tänker inte bli 90 kg tung igen... Hell no.

Så, efter ett ganska jobbigt pass med Åsa så traskade jag hemåt. Högröd i ansiktet. Hon kan verkligen göra de där korta 35 minuterna på sadeln effektiva. Snabbt tempo och tungt hela vägen!

Om det var kul med spinning idag? Njae, inte direkt skall väll erkännas. Men jag svettades och låren brände = Det var värt det!!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt ändå :D

    Sv: Haha, ja visst är det?

    SvaraRadera
  2. det är ju just dom där grejerna man inte tänkt göra som känns extra bra.. man känner sig så duktig ! bra jobbat ! :D

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat:D Men visst längtar man efter att träna utomhus, som du skrev om! Frisk luft ger alltid en extra dimension...

    SvaraRadera