onsdag 16 mars 2011

Blä!

Hosta och halsont idag då. Jippie. Men inga andningsproblem direkt! Var en som kommenterade här och frågade om jag inte har förkylningsastma eftersom jag har återkommande problem. Men grejen är väl att jag inte har exakt samma symptom hela tiden.

Däremot har jag känslig hals och har alltid haft. Blir jag det minsta förkyld sätter det sig i halsen direkt. Ungefär som när andra blir lite snoriga. Min syster är likadan, men hon har oturen att lätt få halsfluss när hon blir förkyld. Tur för mig att det inte går så pass långt i alla fall! Det ligger i släkten för min systerdotter på 2 år har samma problem. Men på henne har de tagit bort halsmandlarna eftersom hon hade extremt svåra problem med halsfluss bl.a. Men jag har inte så pass stora problem för att få mina borttagna.

Nu har jag som sagt lite hosta och tröga luftvägar. Vilket jag får kanske 1 gång per år. Om ens det! Jag är sällan sjuk på riktigt. Men senaste halvåret har det faktiskt varit ovanligt mycket halsont! Men det går väl över antar jag.

Sedan tar ju jag i massor med skit och bakterier hela dagarna. Det är inte konstigt om man lyckas dra på sig något! Även fast man är ganska noga med att tvätta händerna så får man ju närkontakt med allt möjligt :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar