söndag 6 mars 2011

Isgata

I veckan började snön så smått smälta här i Umeå. Plusgrader och sol! Sedan kom minusgraderna tillbaka och slasket har nu frusit på igen och gjort alla vägar till isgator! Knöliga isgator så man får passa sig var man sätter fötterna... Jag stapplar fram som en gammal tant!

I veckan hoppas jag på att halsen inte skall djävlas med mig, fast jag fortfarande känner ett motstånd när jag sväljer. Hinkar vatten som en besatt så man sköljer bort bakterierna :-P

Jag tar med mig kläder imorgon så jag kan köra en sväng i gymmet. De nya skorna måste ju springas in, eller hur! 

Funbeat ligger jag typ sist på min lista med träningskompisar... Förr låg jag typ alltid etta eller tvåa! Så jag vill jobba mig tillbaka till den platsen =)

Håll tummarna för att jag får vara någorlunda frisk så man kan träna!! Less på det här nu... Känner mig grymt lat, fast jag vet att jag inte kan göra så mycket åt det...

3 kommentarer:

  1. Åh, vet alldeles för väl hur det är. Både med isgata och med träningen. När går det över till att vara nöjd när man varit där lika många ggr som en "vanlig" träningsmänniska (imitt fall tänker jag 2-3 ggr i veckan)...

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att du blir helt frisk :)

    SvaraRadera
  3. Förstår precis hur du känner. Här är en till som drar på sig den ena bacillen efter den andra. Precis när man kommit igång med träningen är det tid igen att bli sjuk. Har nu feber, ont i halsen, täppt näsa och dunkande huvud. Det är bara till att tänka positivt och hoppas att man är frisk snart igen.
    Jag hoppas att du känner dig kry så att du får tränat idag.
    Kram

    SvaraRadera