onsdag 30 mars 2011

Matdagboken blev det!

Jag har gjort en användare på Matdagboken. Hittills verkar det rätt okej. Men jag har bara en gratisanvändare än så länge. Tänkte prova om den räcker för mina behov eller om man vill göra om den till en betalanvändare sedan. Någon som betalar där?

Det verkar ju finnas en del livsmedel inlagda redan så det är bra. Det bästa är väl att man kan lägga in egna livsmedel och få rätt uträknat på kalorierna. Ja, det gäller ju att man väger maten om man skall hålla på med att räkna kalorier. Ofta är det ju så att man tar i för lite när man lägger in maten. Man tror att det man äter väger mindre än vad det gör osv. Tur jag har en digitalvåg!

Jaja, hittills idag har jag käkat för 1069 kcal och jag får äta för 1600 kcal om dagen ungefär, om jag vill gå ner typ ett halvkilo i veckan. Så jag har inte så mycket över tills ikväll. Får ta och göra lite kalorisnålare middagar så även lunchlådan blir bra = mindre kalorier överlag.

2 kommentarer:

  1. Det är tråkigt att väga allt man äter, men tillslut lär man sig hur mycket man kan äta, lycka till :)

    SV: Jo, jag hoppas verkligen att magen minskar rejält, ska i alla fall minst gå ner 10kg till.

    SvaraRadera
  2. Tack för en bra blogg, ska absolut fortsätta läsa. Kram nadja

    SvaraRadera