tisdag 29 mars 2011

Mjukstart!

Det var faktiskt riktigt fint att dra på sig träningskläderna idag efter jobbet. Jag bestämde mig för att ta det ganska lugnt så det blev 20 minuter på löpbandet och 10 på crosstrainern. På löpbandet blandade jag gång med jogg. Det kändes bäst, och var tillräckligt jobbigt faktiskt.

Efter det lade jag mig på stretchingytan och körde lite crunches och stretchade noga!

Så nu ska det bli människa av mig igen också. Det firas med lasagne till middag! Jag brukar blanda i keso istället för béchamelsås. Lite kalorisnålare blir det, inbillar jag mig.

Finns det någon bra gratissida där man kan lägga in recept/livsmedel och sedan räkna ut kalorier? I stil med t.ex Viktklubb.se?

9 kommentarer:

  1. Skönt att du är uppe på löpbandet igen :) bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. jag använder minmat.net, brukade använda matdagboken.se men den brukar bugga sig för mig och nu tycker jag att minmat är bättre och enklare. :)

    SvaraRadera
  3. allevo.nu tycker jag funkar bra.

    SvaraRadera
  4. Matdagboken.se är fantastiskt bra! :)

    SvaraRadera
  5. http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Test-matvanekollen/

    SvaraRadera
  6. viktpejl.se är bra, fast man måste skapa en användare. Sen får man klicka sig fram till mina livsmedel så är det bara att sätta igång :)

    SvaraRadera
  7. Matdagboken.se är helt klart bäst!

    SvaraRadera
  8. matdagboken.se är den enda jag testat och den är bra =)
    Tycker det är godare med keso än bechamelsås =)

    SvaraRadera