torsdag 24 mars 2011

Snor

Hur mycket snor kan en näsa innehålla? Ja, ursäkta min rättframhet men min näsa är fortfarande snorig! Har snutit mig till förbannelse både igår och idag. Jag tänkte att det inte kan vara normalt att ha snuva i över en vecka. Men såhär står det på Vårdguiden:

Det är vanligt att snuvan finns kvar under lång tid. Ungefär en femtedel av alla som blir förkylda har fortfarande snuva och hosta efter två veckor. 
Två veckor? Ja med tanke på hur seg denna förkylning verkar vara så kommer jag nog ha snuvan kvar även i helgen...

2 kommentarer:

  1. Kladdkakemuffins är bra grejor! ;)
    Hatar de där långdragna förkylningarna..Min senaste tog ca 3 veckor att släppa helt..Ber för din skull att det går över liiite fortare än så. =)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Förr i världen trodde man att hjärnan var en körtel som enbart producerade snor. Ibland funderar jag om de inte hade rätt :D

    SvaraRadera