onsdag 23 mars 2011

Jag vägde mig...

Jag ställde mig på vågen ikväll. Mest för att jag faktiskt knappt tittat åt den på drygt en månad. Var tvungen att kolla under "vikt"-etiketten här i bloggen för att se när jag registrerade vikt förra gången, vilket var den 12:e januari. Ett tag sedan med andra ord! Men jag har ju vägt mig sedan dess, men jag minns faktiskt inte när.

Därför förväntade jag mig ett "katastrofresultat" idag. Men döm om min förvåning när siffrorna sade 72,5 kg. Vad morgonvikten är vet jag inte. Men man brukar ju väga något kilo mer på kvällen. En bra bit från det jag vill ligga inom (65-68 kg) men jag trodde faktiskt att jag skulle ligga närmare 75 kg. Jag har ju inte direkt tänkt på kosten den senaste månaden. Och träningen har ju varit låg i och med förkylningarna.

När jag blivit fri från alla förkylningssymptom skall jag göra ett ryck igen. Skall börja tänka mer på maten och träna mer givetvis. Blir väl små förändringar till en början bara för att komma in i det igen.

Jag kommer nog inte utesluta något helt, men jag vet inte heller exakt hur jag ska äta. Men det ger sig väl!

Kontentan av detta inlägg var väl egentligen: Jag har knappt ökat i vikt sedan 12 januari då jag vägde 71.4 kg. Det är ju helt OK ändå. Trots att jag ätit som en gris.

3 kommentarer:

  1. :) alltid roligt med överraskningar!

    SvaraRadera
  2. Det är lite intressant det där, att när man knappt bryr sig om vikten & vågen så ökar man knappt något i vikt. Däremot om man tänker på vikten & vågen och allt så ökar man i vikt. Så är det för mig i alla fall. Som nu när jag är superstressad över en massa skit, så går jag upp i vikt även om jag inte har gjort några ändringar i min kost eller äter mindre/mer av något. Konstigt!

    SvaraRadera
  3. Sophia: Ja =)

    Lina: Ja men eller hur! Men jag vet att jag kan spåra ur om jag inte väger mig. Det var ju så jag gick upp till 90 kg från början. Vägrade vågen, åt chips och godis hela tiden typ. Gnällde på att butikerna gjorde mindre storlekar osv ;)

    SvaraRadera