måndag 25 juli 2011

Powerwalk

Jag läser massor med bloggar... Allt från tränings och viktbloggar till dagboksbloggar och de större bloggarna i Sverige.

Och det som stör mig. Eller kanske inte stör, men som jag reagerar på är alla dessa bloggare (icke träningsbloggar) som skriver om träningen de utför. Oftast den sk. powerwalken. Jämt är de ute på PW tycker jag.

Jag funderar över om de vet var en PW är? Eller tar de bara en vanlig promenad? Tror ni att de går såhär som på videon nedan. I sina rosa plyschdressar (hehe)? Nu ska man kanske inte ha förutfattade meningar men helt ärligt så tror jag inte de utför PW'n korrekt, haha. Åtminstone inte majoriteten av dem. En gång läste jag Blondinbellas blogg där hon skrev att hon tagit en PW runt Djurgården eller nåt. På bilden hon publicerade i inlägget hade hon dunväst eller liknande på sig. Ja ni hör ju själv... :-P

Hur gör ni när ni powerwalkar? Gör ni som nedan eller är det bara modernt att använda ordet powerwalk när man tar en hederlig rask promenad?




How to powerwalk
 Härligt snygga kläder har de i videon, hehe!

6 kommentarer:

  1. För mig är en pw när promenaden är så pass jobbig och svettig att jag behöver ha träningskläder och ta en dusch efteråt :)

    SvaraRadera
  2. hehe tror det mest är hippt att skriva att man tagit en PW hehe

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Lina. För mig är en powerwalk när jag tar i på gränsen till springa, jag blir svettig, har hög puls och måste duscha efteråt.

    Egentligen spelar det väl ingen roll vad man kallar det, så länge som man ger sig ut och faktiskt gör något?

    SvaraRadera
  4. det är nog bara ett sätt att få en promenad att låta lite bättre... /Anna

    SvaraRadera
  5. Ja men en powerwalk är ju just det som de visar i videon, dvs gång. Går man snabbt men med fel teknik är det ju faktiskt ingen powerwalk utan en jävligt rask promenad!

    SvaraRadera
  6. Jag använder ordet pwalk för då är det en svettig, flåsig promenad! Ibland går jag med knutna nävar och höga armbågar och går en "riktig" pwalk - men ingenting jag minns om jag gör.. Och orde fortsätter jag använda ändå utan att haka upp mig på vad tekniken med pwalk är för det vet jag - just don´t care. Jag vill enbart betona tempot. Går jag lungt skriver jag lugn promenad.

    SvaraRadera