måndag 10 maj 2010

Joggingmåndag - jag tragglar vidare!

Begav mig ut idag innan kroppen hade sjunkit allt för långt ner i soffan. Vilket var tur för det blev ett bra joggingpass! Inte så långt pass och absolut inte snabbt, men bra! Jag ville ha lite revansch sedan gårdagen då allt som hade med löpning att göra kändes skittråkigt. Ville inte bära med mig den hemska känslan så att jag senare kanske skulle dra mig för att jogga igen.

Började lite lätt med att jogga nedför mot älven och sedan vika av vänster längs med vattnet... Härligt, trots motvinden! Ty den svalkade ju trots allt! Solen sken och många var ute på motionsrunda denna sköna måndag. Färden gick förbi ICA Maxi (vid 2 km) och uppför den hemska och, i mitt tycke, branta bron. Som förvisso är skön att springa nedför. Svetten rann kan jag lova, men jag sprang hela vägen uppför! Det var dock inte slut på uppförsbacke där, utan den fortsatte en bit till minsann och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen där ett tag. Sedan var raksträckan (vid 3 km) som kom därefter lätt och behaglig. Så behaglig att jag kom på tanken att ta en till uppförsbacke. Sedan var bränslet slut kändes det som. Men jag fortsatte på ångorna några minuter till och lyckades skrapa ihop de sista 500 metrarna in i mål.

Så i mitt tycke en bra träningsdag! Trots tiden som sagt. Men att "klättra" från 19 m över havet till 53 m.ö.h är faktiskt rätt jobbigt kan jag ju konstatera! Men bra för hjärtat!

Distans: 4,5 km
Tid: 33:30 min
Snittid: 7:27 min/km

Klicka på bilden för att se den större!

1 kommentar:

  1. va duktig du är! önskar att jag också kunde springa sådär.. men jag får sånt problem med andningen.. har astma.. men jag tror det ligger lite psykiskt också.. har aldrig kunnat springa ordentligt och därför ger jag ofta upp innan jag ens försökt.. måste nog bygga upp det på sikt och det har jag inte tålamod till.. så jag kör med raska promenader istället.. :P

    SvaraRadera