måndag 10 maj 2010

Vägning v. 1

Klev nyss upp på vågen och den visade 73,2 kilo. Inget större hopp men hade inte väntat mig så mycket heller som jag skrev igår. -0.2 kg är bättre än plus! =) Nu kan det bara gå åt rätt håll, hoppas jag!

Det är skönt att vara öppen med vikten förresten... förut var det mer så att jag skämdes så mycket för mina kilon men har insett nu att siffrorna spelar väl ingen roll egentligen. De säger inte så mycket. Ja, jo givetvis hur mycket jag väger då men för andra spelar det väl ingen roll. Jag som person är ju ingen siffra... Det står inte en fet 7:a och 3:a i pannan på mig när jag går på stan ;-)

4 kommentarer:

  1. -0,2 kilo, det är ju jätte härligt på bara några dagar :) Det måste kännas lättande! (lättande, höhö..hö..hö)

    SvaraRadera
  2. Haha ja OOH ja, känner verkligen skillnaden också ;)

    SvaraRadera
  3. -0,2 kg är ju kalas!
    Jag tycker också att det är skönt att kunna vara öppen med vikten numera. Jag har ju alltid skämts för min vikt, genom alla år. Så det blir lite av en revansch att kunna säga vad jag väger utan att göra en så stor grej av det! :)

    SvaraRadera
  4. Skönt med ett minus i alla fall, bra jobbat!! Gud vad skönt att du kan tänka att siffrorna som står på vågen inte betyder allt, för det gör dem faktiskt inte.

    SvaraRadera