torsdag 6 maj 2010

Viktklubb.se

Ja, jag blev medlem där igen. Var medlem där förut då jag gjorde min största viktminskning. Gick helt ypperligt att kombinera viktklubb + low carb. Denna gång blir det mer av kolhydraterna dock för jag tänkte att jag ska tappa kilon sakta men säkert. Det gjorde jag förvisso förra gången med. Men nu vill jag att de här sista 5-7 kilona ska väck för gott. Jag vet ju att jag kan, jag är bara lite för slapp.

Blev dock förvånad över hur mycket jag får äta den här gången. 2200 kalorier! Blir intressant att se om man kan hålla den nivån eller om man kommer ligga över eller undre.

Vägde mig således nu på kvällen också och burr... jag vågar knappt erkänna siffran... :-( Förvisso med kläderna på men ändå! 73.4 kilo!!! Vad hände liksom. Jag vägde ju 67 kilo för ett år sen.... suck. Men, bara att ta tjuren vid hornen och bli riktigt nyttig igen! Det fixar jag! Eller hur!

PS: En bra sak var att jag på viktklubb nu kunde föra in ett mindre midjemått än sist, trots att jag väger 3 kg mer nu än då jag sist var medlem och reggade statistik där!

5 kommentarer:

  1. SV: Tur att det inte bara är jag som blir irriterad över dessa dumma kommentarerna man får!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är bra att man har koll på vad mna äter och hur många kalorier man stoppar i munnen. Jag har varit med i hälsovakten men jag tror att det är lite dyrare/år.

    Ja, tyvärr går det fort att gå upp, det vet jag. Det är lika bra att man erkänner hur mycket man väger och sedan köra stenhårt.

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad du får äta! :) Men då är det inräknat att du har ett väldigt fysiskt krävande jobb antar jag? Jag som har stillasittande arbete får käka 1300 kcal om jag vill gå ner 10 kg på 12 veckor t.ex. Jag var medlem på viktklubb.se för 4-6 år sedan (minns inte exakt), men det gick så trögt med vikten så jag började med giviktkoll istället. Idag äter jag betydligt färre kolhydrater så jag tänkte att jag också skulle kombinera lågkolhydratkost med viktklubb. Gillar den sajten för man själv kan lägga in livsmedel på ett enkelt sätt och att man kan kopiera livsmedel man ätit från föregående dag så man slipper fylla i allt igen :)

    Oj, lång kommentar! Det ska bli kul att följa din resa! :)

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med mer i vikt och mindre i midjan. Själv känns det som om att man gått upp en massa men ändå sitter byxorna löst.

    SvaraRadera
  5. kan du inte berätta mer om viktklubb.se ? har du varit medlem i något liknande?

    SvaraRadera