onsdag 15 september 2010

En rätt bra dag

Igår var en jobbig dag mentalt. Jag tänkte mest på sötsaker hela tiden. Allt från chips till lösviktsgodis och läsk. Men jag höll mig, givetvis. Andra alternativ finns inte just nu känner jag. Jag vill inte vara överviktig, då får man helt enkelt avstå från det som gör en fet. I mitt fall chips, choklad och skräpmat.

Idag däremot är en bättre dag. K på jobbet pratade om att han var sugen på "något" men jag kunde inte säga detsamma. Jag tänkte efter och nej, jag var inte ett dugg sötsugen faktiskt! Kändes bra! Är däremot sugen på mat nu, haha. Är dags för middag snart som tur är.

Har testat lite mer grejer från ELF förresten. Är någon intresserad av att höra?

3 kommentarer:

  1. Haha, samma för mig. Har vart sugen några dagar nu (ej i följd) och idag såg jag ett recept på cheesecake med björnbär och tänkte "ååh gud vad gott", men när jag tänkte på det igen så kom jag på att det hade nog inte varit SÅ gott, utan mest sött & sliskigt nu när jag har hållt mig utan sötsaker i snart 2 veckor. Tänk vad hjärnan kan lura en!

    SvaraRadera
  2. Jag vill höra mer om dina åsikter angående E.L.F.! :)

    SvaraRadera