måndag 31 januari 2011

Jag vill springa ute!

Ja, jag vill jogga ute! Inte på tråkiga löpbandet. Jag vill lufsa på i min egen takt, dra ner friskluft i lungorna och inte inandas kvav IKSU-luft.

Min förhoppning är att det milda vädret skall hålla i sig, helst kring 3-4 minusgrader så det är lagom kallt att jogga ute och inte blir sådär halkigt som det är nu.

Någon form av Icebug-sko hade ju varit ultimat att inhandla. Men jag vet inte, jag måste iväg och prova nya löparskor inom snar framtid. Tills dess får nog löpbandet och gamm-skorna duga... Trots allt...

7 kommentarer:

  1. Men om du gillar att springa i riktig terräng (över stubbar och sten) så ice bug skorna överlägset bäst, enligt Löplabbets orienteringskunder, men vad vet jag.
    Bra är dom att ha nu, men jag halkade till idag, men det tar stopp i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Vad är det som hindrar dig? Köp ett par broddar om du inte har! jättebra och billigt!

    SvaraRadera
  3. Jag såg en repporter på tv som lämnade in ett par löparskor till en däckfirma som dubbade dem :)

    Jag vill också utöva utomhusaktiviteter, och visst jag har broddar till skorna och dubbar på MTBn men det känns inte 100% säkert. Så barmark och fram med sopmaskinerna att ta bort allt grus så jag kan börja cykla fort igen !

    SvaraRadera
  4. Jag sprang vid nydalasjön idag, med mina broddar och det gick kanon! :) Dom kostar nog runt en 100-lapp på maxi och är lätt värd det.

    SvaraRadera
  5. Åh jag är också sugen på att köra lite utomhus, men det är så jäklarns tråkigt och svårt i det här vädret =/

    SvaraRadera
  6. Jag tycker inte det går så bra att springa med broddar. Men jag har kanske haft dåliga.. jag vet inte!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker broddar fungerar jättebra och dom jag har är så enkla så om jag ser att det helt plötsligt blir mycket asfalt så går det bara att ta bort dom och lägga dom i fickan. Hur smiddigt som helst och jag håller med dig, det är inte alls lika kul att springa inomhus. Peppkram

    SvaraRadera