måndag 7 februari 2011

20:12 min

Återigen ny vecka och nu ska jag väl försöka få till en lite bättre träningsvecka än den förra!

Begav mig således till gymmet idag för att köra styrke och löpband. Och det är löpningen som är det intressanta idag. Jag tävlar ju lite mot mig själv i att bli snabbare på 3 km. Och senast jag klockade mig så hade jag en tid på 20:59 min.

Idag däremot blev det 20:12 min. Så, det är ju en förbättring dels för att jag var snabbare. Men jag gick heller inte speciellt mycket. Blev en paus då hårsnodden lossnade och jag var tvungen att fippla med den. Tog kanske 1,5 minuter att greja till det och börja jogga igen.

Men det är inte min snabbaste snitthastighet så på ett sätt klådde jag inte mig själv idag. Men det gör inget! 

Jag har dock svårt att motivera mig att jogga någon längre stund på löpbandet. Det är så himla segt... 3 km känns mentalt som en mil.

9 kommentarer:

  1. Man kan inte alltid ligga på topp :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, Tycker det är supertråkigt att springa på löpband. Där kör jag bara intervaller så att det händer lite! När jag ska springa längre springer jag ute. Mycket roligare! :-) Kramkram

    SvaraRadera
  3. :) skitbra jobbat!
    Min klasskompis sa att jag var jätteduktig som stod ut med att avverka mer än 1km på löpbandet eftersom det är så tråkigt, så vi är bra! :D

    SvaraRadera
  4. det är ungefär lika roligt att köra crosstrainer.. tiden känns dubbelt så lång.. 30 minuter på den saken är en evighet..

    SvaraRadera
  5. Skönt att du har persat i alla fall :D

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat!
    Tack för en bra och inspirerande blogg! Hit kommer jag komma tillbaka för motivation :)

    SvaraRadera
  7. Ju längre och längre du springer desto kortare kommer 3 km att kännas. Jag tyckte att 5 km var långt innan jag började springa långpass på 10 km. Nu är 5 km en baggis. Så testa att spring långsammare men längre, gärna utomhus! :)

    SvaraRadera
  8. Dessi: Ja men det är just det jag menar. ute tar jag nog 5 km lätt, men på löpbandet är det alltså som det är segt och tråkigt!

    SvaraRadera
  9. Förstår dig! Finns det ingen löparbana inomhus du kan springa på då förresten? :)

    SvaraRadera